سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره در پی دانش باشید که طلب آن واجب است . و . . . در سفر، همره و درغربت، همدم است . [امام علی علیه السلام]

بصیر

آجرک الله یا صاحب الزمان

 حمله ی تروریستی و جسارت مجدد به حرمین عسکریین (ع) را به پیشگاه مقدس قطب عالم امکان ، صاحب العصر و الزمان ، حضرت مهدی روحی له الفداه و نائب بر حقش ، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته ،مراجع عظام و تمامی شیعیان جهان تسلیت عرض می نمایم .




بصیر ::: پنج شنبه 86/3/24::: ساعت 12:9 صبح

 

باسمه تعالی 

 

 در زهد بی همتا...

 

پس از آنکه زینب (علیها السلام) به سن رشد رسید، خواستگاران بسیاری پیدا کرد که برخی از آنان از اشراف و روسای قبایل عرب بودند. آنان گمان داشتند بخاطر ثروتشان یا منصبی که در جامعه دارند می توانند به افتخار ازدواج با زینب (علیها السلام)  نائل آیند.

به عنوان نمونه، اشعث بن قیس که از ثروتمندان یکی از قبایل عرب به شمار می آمد و از نظر خویشاوندی با خلیفه اول بسیار نزدیک بود، غرور و افتخاری برای خود قائل بود و گمان می کرد به خاطر پیوندش با خانواده ی خلیفه اول، می تواند داماد امیر المومنین علی (علیه السلام) نیز باشد.

ظاهرا او روزی در خانه امیرالمؤمنین (علیه السلام)  حضور داشت و عبور زینب (علیها السلام)  را از فاصله ای شاهد بود. در این هنگام او، زینب (علیها السلام) را از پدر بزرگوارش خواستگاری کرد؛ اما امیرالمؤمنین(علیه السلام) درخواست او را رد کرده و او را به خاطر غروری که سبب جراتش در این خواستگاری شده بود، سرزنش نمود.(1)

در بین خواستگاران زینب کبری(علیها السلام)، نام عبدالله بن جعفر نیز به چشم می خورد. او در خانه ی علی (علیه السلام) آمد و شد داشت و مورد علاقه ی رسول خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) و امیرمومنان(علیه السلام) بود. ادامه مطلب...


بصیر ::: چهارشنبه 86/3/2::: ساعت 6:25 عصر

«او یک مسیح دیگر است...»

روزی امام حسن عسگری (علیه السلام) شخصی را نزد بختیشوع، یکی از پزشکان بزرگ آن روزگار فرستاد و از او خواست تا یکی از شاگردان خود را نزد حضرت بفرستد. در آن روزگار امام حسن عسگری (علیه السلام) تحت نظر دولت عباسی در شهر سامرا به سر می برد و بختیشوع بزرگ پزشکان دربار عباسی بود. بختیشوع که از شخصیت امام آگاه بود، بهترین شاگرد خود را انتخاب می کند و هنگام فرستادن به او می گوید:     ادامه مطلب...


بصیر ::: پنج شنبه 86/2/6::: ساعت 10:15 عصر

حجت‌الاسلام احمد رهدار استاد گروه مطالعاتی غربشناسی که بنده هم عضو آن گروه هستم ،مصاحبه ای جالب با خبرگزاری رسا در خصوص نقد اندیشه های سید جمال الدین اسد آبادی داشته اند که خواندن آن  برای شما خالی از لطف نیست :

سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی مشعلی در تاریکی کشورهای اسلامی است

رسا، سرویس سیاسی ـ‌‌‌‌‌‌ حجت‌الاسلام احمد رهدار، استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر اندیشه سیاسی اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به نقد اندیشه‌های سید‌جمال‌الدین اسدآبادی پرداخت.

س: به نظر شما اهمیت سید جمال‌الدین اسدآبادی در تاریخ سیاسی معاصر از چه جهت است؟
ج: سید جمال بی شک از مردان بزرگ تاریخ معاصر است، چرا که در دوران افول و عقب ماندگی کشورهای اسلامی مشعلی در سیاهی‌‌های جهان اسلام بود. شخصیتی که اندیشه اتحاد اسلام و بیداری اسلامی در جهان اسلام به نوعی در گرو تلاش‌های وی است.
س: به نظر شما دلیل همیاری نکردن علمای بزرگ شیعه با سید جمال‌الدین چه بود؟
ج: سید جمال اندیشه‌ها و روش‌های ویژه‌ای داشته که با شیوه‌های عالمان اصلاح‌گر شیعی متفاوت بوده است. شاید دلیل این امر این بوده که سید جمال الدین دانشمند جامعه شیعی نبوده است. در زمان زندگانی سید جمال، بزرگانی وجود داشتند که سید از شاگردان درجه سه آنها به شمار می‌آمده است، مانند مرحوم میرزای شیرازی. برای همین هرچند سید جمال در میان اهل سنت دانشمند بزرگی بوده، ولی در میان شیعیان و در مرکز حوزه‌های شیعی نمی‌توانسته شخصیت بزرگی باشد. وی در قاهره، استانبول، پاریس و لندن برجسته و نامدار است، چرا که در آنجا علمای بزرگ شیعه وجود نداشتند. پس می‌توان گفت رتبه و مرتبه سید در جهان شیعی آن قدر برجسته نبوده که همراهی و همیاری بزرگان صاحب اندیشه را در پی داشته باشد.
ادامه مطلب...


بصیر ::: دوشنبه 86/1/27::: ساعت 10:26 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 6


بازدید دیروز: 10


کل بازدید :139798
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<